تبلیغات
مجله ی مجازی any end - مواد عذایی مدافع قلب

مواد عذایی مدافع قلب

یکشنبه 17 شهریور 1392 12:38 ب.ظنویسنده : opa x

 
به طور حتم به خاطر فعالیت های شدید که ما روزانه داریم و یه جور اجبار توی زندگیمون هست به قلب ما هم خیلی خلی فشار میاد .....به هرحال گاهی مجبوری 3 تا ضغل داشته باشی تا زندگی ت بچرخه .....اما در عین حال که سه شغله هستی باید مراقب سلامتی خودت هم باشی ..... و تمامی علوم پزشکی با صراحت اعلام میکنن که مهم ترین عامل سلامتی تغدیه هست توی این اپ موادی که از قلب شما دقاع میکنند تا در پی فشارهای روانی و جسمی متلاشی نشه رو نام بردیم ..... جهت خواندن مطالب روی ادامه مطلب کلیک کنید

به طور حتم به خاطر فعالیت های شدید که ما روزانه داریم و یه جور اجبار توی زندگیمون هست به قلب ما هم خیلی خلی فشار میاد .....به هرحال گاهی مجبوری 3 تا ضغل داشته باشی تا زندگی ت بچرخه .....اما در عین حال که سه شغله هستی باید مراقب سلامتی خودت هم باشی ..... و تمامی علوم پزشکی با صراحت اعلام میکنن که مهم ترین عامل سلامتی تغدیه هست توی این اپ موادی که از قلب شما دقاع میکنند تا در پی فشارهای روانی و جسمی متلاشی نشه رو نام بردیم ..... جهت خواندن مطالب روی ادامه مطلب کلیک کنید


گر چه ژنتیک در سلامت قلب تاثیرگذار است اما انتخاب شیوه زندگی سالم مانند برنامه غذایی مناسب و فعالیت ورزشی در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش مهم تری دارد.

 

در این مطلب به ۸ ماده غذایی سرشار از مواد مغذی که با بیماری قلبی مقابله می کند.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

سیب: این میوه سرشار از پکتین است که با فیتوپروتئین موجود در سیب برای حفظ سلامت قلب مفید است.کوئرسیتین و آنتی اکسیدان دیگر سیب با واکنش هایی که به تصلب شرایین و دیگر بیماری های قلبی عروقی منجر می شود، مقابله می کند. همچنین پکتین میزان کلسترول مضر را که به بیماری های قلبی می انجامد، کاهش می دهد. سیب خاصیت ضدالتهابی دارد و به سلامت کلی عروق کمک می کند. اگر چه انواع مختلف سیب حاوی ماده مغذی محافظ قلب است اما سیب قرمز، بیشترین آنتی اکسیدان را دارد.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

نخود: نخود به کاهش بیماری قلبی عروقی کمک می کند. این گیاه سرشار از فیبر محلول است که کلسترول مضر را کاهش می دهد، حاوی آنتی اکسیدان و پتاسیم و اسید چرب امگا۳ نیز است.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

بادام: مصرف منظم مغز میوه، بیماری قلبی عروقی را ۳۷درصد کاهش می دهد. بادام حاوی ماده مغذی مفید برای قلب از جمله فیبر، ویتامین E، پتاسیم و منیزیم است. منیزیم به تنظیم فشار خون و پتاسیم به قلب در پمپاژ خون کمک می کند. بادام غنی از تک چربی غیراشباع است که در بررسی های متعدد با کاهش بیماری قلبی ارتباط داده شده است.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

میوه قره قاط: مصرف روزی یک یا ۲ پیمانه از این میوه میزان کلسترول خون را بهبود و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. گرفتگی رگ های خونی از علایم بیماری قلبی است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان به ویژه منگنز، ویتامین های C و E است. فیتونیوترینت موجود در این میوه از گرفتگی رگ ها پیشگیری می کند.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

شکلات تلخ: مصرف منظم شکلات تلخ بیماری قلبی عروقی را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد. کاکائو غنی از ترکیبی به نام «فلاوانولز» است که مانع از گرفتگی رگ های خونی و در نتیجه کاهش خطر بروز حمله و سکته قلبی می شود. البته به علت داشتن کالری، بهتر است روزی ۲۴ گرم از آن مصرف شود.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

انگور: این میوه حاوی مواد مغذی متعدد از جمله ویتامین C،B۶ و پتاسیم است که میزان خطر التهاب، تصلب شرایین و فشار خون بالا را کاهش می دهد.انگور را با دانه آن که سرشار از مواد مغذی است، بخورید.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

انجیر: حاوی میزان زیاد فیبر است. علاوه بر آن این میوه سرشار از پتاسیم نیز است.

 

خوراکی های مدافع قلب, پیشگیری از بیماری های قلبی

 

گردو: همانند بادام، گردو غنی از آنتی اکسیدان سالم برای قلب است. علاوه بر آن گردو دارای اسید چرب امگا۳ نیز است. گردو کاهش دهنده کلسترول مضر و تنظیم کننده فشار خون است.

منبع بیتوته


آخرین ویرایش: - -

 
سه شنبه 28 شهریور 1396 03:40 ق.ظ
Thanks , I've recently been looking for info approximately this subject for a while and yours is the best I've came upon so far.
But, what in regards to the bottom line? Are you positive in regards to the supply?
جمعه 10 شهریور 1396 10:42 ق.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good.

I don't know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you are
not already ;) Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر